Konceptauto – vienkāršība vai pretenciozitāte?

Mazas vai lielas, budžeta vai luksusa automašīnas, tā vai citādi, atrodas starp pretējiem poliem, kas nosaka izskatu: gluds vai reljefs, vienkāršs vai māksliniecisks. Pirmā galējība nozīmē vēlmi visu vienkāršot, samazinot vizuālo jucekli un cenšoties piedāvāt iespēju robežās vislielāko līniju un formu tīrību. "Gludums" šajā gadījumā ir acīmredzams sinonīms piesardzībai un atturībai, ko uzspieda krīze, liekot gandrīz visiem ražotājiem rēķināties nevis divus, bet piecus soļus uz priekšu. Tajā pašā laikā tieksme pēc vienkāršības ir tendence, kas pēdējā desmitgadē ir izpaudusies arī citās dizaina jomās, piemēram, interjera vai dažāda veida preču izstrādē. Tiesa, auto nozari tas sasniedza salīdzinoši vēlu, kas vienmēr izcēlies ar konservatīvismu. Un ne velti prātā nāk iPod – vizuālas vienkāršības paraugs tās galējā nozīmē, gluds taisnstūris ar apaļu pa vidu. Vēl viens pamata dizaina piemērs ir iPhone. Vizuālās uztveres lauvas tiesa tiek piešķirta programmatūrai, savukārt viss pārējais ir ārkārtīgi kodolīgs, patīkami pieskarties. Savulaik visi Bang&Olufsen audio komponentus slavēja par to vizuālo tīrību. Pat daudzus gadus vēlāk tie šķiet moderni un izskatās pēc tehniski sarežģīta un dārga produkta. Bet automobiļu pasaulē, lasot auto entuziastu padomus, esam pieraduši interpretēt papildu elementu neesamību kā pierādījumu par projekta budžetu. Un tomēr uzskati sāk mainīties: sērijveida jauninājumi, piemēram, Volkswagen Polo, kuram pilnībā nav izrotājumu, vai jaunākie Audi modeļi ar spēcīgajām un tīrajām formām, pamazām iznīcina stereotipu, kas vienkāršību pielīdzina nabadzībai. Visspilgtākais piemērs tam ir Ženēvā prezentētais jaunais "mazais" Rolls-Royce. Šeit ir Robinsona komentārs: “Plakanie, gludie durvju paneļi, gandrīz bez uzkrītošiem elementiem. Pat spārnotā Nike figūriņa pazuda no kapuces, it kā nevēloties pretoties mūsdienu tendencēm. Dacia
Duster parāda, kāds var būt Dacia krosovers: tam ir vienas durvis kreisajā pusē un divas veramas durvis labajā pusē. Funkcionāls zemu izmaksu risinājums. Virsbūves veidošana ar daudzām grafiskām detaļām ir diezgan neparasts risinājums budžeta auto. Eksterjers ir košs, bet interjers nesarežģīts.Dacia DusterCitroen GT, koncepts, ko Citroen vispirms radīja kā paraugu datorspēlei, noteikti ir raibs, taču izskatās pievilcīgs: stilistiskas pārmērības ne vienmēr ir pretrunā ar labu dizainu. It īpaši, ja runa ir par superauto. Konceptauto GTbyCitroenNew Baroque tā Turīnas studija I.De.A. Institūts ekstrēmā zirnekļa stilu sauc par I.De.A. Era.I.De.A. Laikmetu koncepcija Turpinās Manu emuāru var atrast pēc šādām frāzēmSaistītie ieraksti:Ievietots sadaļā Auto, Concepts Tags: Citroen, Dacia, fiat, Ford, GTbyCitroen, Infiniti, iPhone, iPod, Lancia, Nissan, Rolls-Royce, Volkswagen, VW, auto, Ženēvas autoizstāde, konceptauto, superauto Iekraušana ...
Mēs arī iesakām

Aptauja Visas aptaujas
Kurš automašīnas modelis jums patīk visvairāk?